Laatste Caipirinha in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Ellen Bode - WaarBenJij.nu Laatste Caipirinha in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Ellen Bode - WaarBenJij.nu

Laatste Caipirinha in Rio de Janeiro

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Augustus 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

peopelzzzzz
helaas helaas maar we moeten deze bruisende stad terug verlaten. maar uiteraard niet getreurd want we gaan nog meer verkennen en genieten in salvador de bahia.
we zijn hier in rio aangekomen verleden zaterdag tegen de avond en de eerste dag had ons wat afgeschrikt daar het centrum totaal verlaten was en vele mensen gewoon constant ons waarschuwden voor de gevaren, maar ondertussen zijn we hier al zo vertrouwd dat ik het hier echt ga missen. het is echt zon megastad met zovele contrasten maar het is de max dat alles zo chaotisch en toch zo soepel verloopt ier he. iedere dag hoor je zo van 7 uur smorgens alles op gang komen. mensen zetten hun luttele kraampjes op straat en beginnen te tieren. de zon komt dan al onze kamer binnen en ik steek mijn hoofd uit het raam en zie de cristo, dat grote bekende jezusbeeld op de top van de hoogste rots van rio.
vandaag zijn we het van dicht bij gaan bekijken en hebben we de berg op gegaan. we hebben echt van iedere dag gebruik gemaakt om dingen te bezoeken. het is de derde keer dat ik hier ben, maar het is terug volledig anders geweest omdat we alles zelf uitzoeken. ik vertik het uiteraard om een taxi te nemen en we geraken er altijd wel op een of andere manier. een bus op zich nemen is echt een belevenis. echt maat, die rijden hier lik zotten en ge moet gewoon zo rap mogelijk teken doen om te stoppen. maja is natuurlijk een probleem als ze weer een nieuwe route nemen en soms gebeurt het wel eens dat we te laat afstappen. hih maar dat is geestig omdat je dan weer op nieuwe plekskes komt. soit, kben ier gelijk aan het doorratelen. kga gaan genieten van mijn laatste caipirinha hier in de hostel. tis echt zalig op het gemak hier. toffe mensen en we zitten dan gewoon nog na te praten tot savonds laat. zalig.
allez ik hou jullie op de hoogte
morgen nemen we het vliegtuig naar salvador.
wie weet wat ons daar staat te wachten
dikke kussen
xxx