Salvador de Bahia- Paradijs - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Ellen Bode - WaarBenJij.nu Salvador de Bahia- Paradijs - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Ellen Bode - WaarBenJij.nu

Salvador de Bahia- Paradijs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 Augustus 2008 | Brazilië, Salvador

Lieverds
Gisteren ons vliegtuig genomen vanuit Rio de Janeiro naar Salvador de Bahia, richting het Noorden. (lees richting de warmte)
Zoals steeds was nog een redelijke opgave om in het donker onze hostel te vinden, maar nu we al volledig in de trekkersfeer vertoeven, vormt geen enkel schamel stadsplan nog een obstakel. (kweetet we stoefen graag)
Rond 20 uur zijn we aangekomen in onze jeugdherberg en we werden echt met open armen ontvangen. De eigenaar is een doorzomerde engelsman die verstand heeft van breakfast en van talrijke uitstapjes in de buurt.
Bij wijze van openingsceremonie gingen we dan gauw een nabijgelegen volksrestaurantje opzoeken om te genieten van overdreven grote plateaus van lagostines en salade met verse krab. (uiteraard samengaande met een frisse caipirinha)
Ja mensen,Bahia is de stad van de duizend kerken, maar vooral van de onmetelijke stranden, de beste kokoksmelk en de heerlijke pikante vismenu`s. Een Paradijs voor pepervreters en waterratten als Ellen Bode. Het is hier waar je het witte zand, de blauw-groene zee en de stralende palmbomen vanop de postkaartjes terugvindt. Welgevormde negerinnen in blauw en witte jurken, six-pack negers die de hele morgen hun bezwete lijven showen op het strand of tijdens de capoeiradans op straat. Muziek van de berimbau en de conga-drumtoestanden. jupla. that`s life!
Vandaag deden we het nog een beetje rustig aan. We hebben onze oldschoolstrandzak bovengehaald en hebben werk gemaakt van onze huidteint, dat nu eindelijk niet meer melkwit lijkt, maar reeds de kleur heeft aangenomen van cafe-au-lait. (voor de chique mensen onder ons cafe-lait-russe, voor de cultuurbarbaren, een koffie verkeerd)
Straks slaan we aan het koken, want we sleuren eigenlijk al 3 weken lang twee pakjes noodles mee, waarvan de versheidsdatum vandaag verstrijkt. Wie weet zijn we in een creatieve bui en maken we er een spaghetti bolognaise op zijn salvadoriaans van. De nacht is nog jong en hoogstwaarschijnlijk, zullen we deze gezellige dag afsluiten in een muziekbartje iets verder in de straat.
voila
Geniet zeker ook van jullie weekend, mijn schatten. Sorry als ik mij even heb laten gaan in detailbeschrijving, maar ik wil dat jullie ook een beetje van de sfeer kunnen meegenieten. En eigenlijk had ik gewoon zin om te zeveren, hehe.
Tot gauw xxxx

eltje

Ps/ woutje, die negers zijn jammergenoeg maar half zo lekker als jouw felgespierde lijf en je verbrande voeten zoals op dranouter vorig jaar. hou van je

• 16 Augustus 2008 - 20:11

Moeke:

ik heb zitten lachen dat de tranen langs mijn wangen liepen. houden zo die schrijfstijl :)
    groetjes ook van vake en veel plezier

• 17 Augustus 2008 - 19:53

Dries D:

miljaar ellen, lijkt me een pracht van een reis!

tamusement en profiteer ervan!!