Summerfeelings in Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Ellen Bode - WaarBenJij.nu Summerfeelings in Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Ellen Bode - WaarBenJij.nu

Summerfeelings in Salvador

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Augustus 2008 | Brazilië, Salvador

hai belgie!
kun je geloven dat het aardsparadijs echt bestaat? Of in ieder geval wat ik er altijd van heb voorgesteld.
De voorbije dagen zijn zo relaxed geweest...
smorgens kom ik redelijk vroeg wakker door de geur van homemade pancakes en verse koffie. Tegen dat het 8.30h is, heb ik al alle nieuwste roddels gehoord van de braziliaanse vrouwen die al gildig de was aan het doen zijn en op straat hoor je de kindjes al voetballend naar school wandelen.
Ik geef toe, ik kijk er wel naar uit om terug in een goed bed te slapen, maar aan de andere kant weegt niets op tegen de zalige omgeving hier in Salvador.
De ene dag doen we het rustig aan, flaneren we langs het strand en proberen we even bruin te worden als de mensen hier, de andere dag proberen we wat cultuur op te doen.
Gisteren zijn we naar het afro-braziliaans museum geweest en de dag ervoor naar het maritiem museum.
Maar het hoogtepunt is ongetwijfeld al de boottocht geweest. We vertrokken redelijk vroeg in de morgen en hebben 2 eilanden bezocht. Het was zon oude houten boot en er speelde een vree grappig sambabandje. Echte vakantiesfeer natuurlijk.
Op een van de twee eilanden `itaparica` was er een meisje en ze was zooo lief. Ik ben er nog altijd nie goed van. Ze heeft de hele namiddag met ons in het water gespeeld en achteraf wou ze natuurlijk mee. Mijn hart brak.
Maar ja, iedere dag worden we wel met armoede confronteerd. DAt is normaal hier, maar ik ga er waarschijnlijk nooit aan wennen. Vandaag vroeg er een meisje achter de restjes uit ons bord. Ja, ik heb nie gewacht tot dat het op was, maar we kunnen niet iedereen helpen he.
Maar ik besef alleszinds hoe veel sjans wij hebben.
De volgende dagen zijn uiteraard ook nog volgeboekt. We gaan onder andere naar Praia do forte, een stadje aan de kust, een beetje noordelijker, gekend voor hun project voor het helpen van zeeschildpadden. Verder vertrekken we maandag hoogstwaarschijnlijk voor drie dagen naar Morro de sao paulo, een eiland zon 2.5h van hier omdaar wat verlaten stranden op te zoeken en misschien aan walewatching te doen. Hopelijk zijn we een walvis. Iemand die hier in het hotel was een paar dagen geleden heeft alleszinds een dolfijn gezien. dus ik hoop dat we evenveel sjans hebben.
zo, dat was zo een beetje het laatste nieuws. (moeke ik had graag mijn grappige schrijfstijl behouden bij deze, maar ik geef toe dat ik nu een beetje moe ben en dat da nie alsan lukt. sorry daarvoor hehe)
vanavond gaan we naar een folkloristische show. ik zie da helemaal zitten. het moet gelijk iets balletachtig zijn. maar dan met negers jeeeeeeeeeeeuj hehe
tot gauw lieverds
hou ons ook op de hoogte!

  • 25 Augustus 2008 - 08:43

    Moeke:

    't moet daar echt genieten zijn,dus wij genieten hier mee met jullie !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Salvador

Ellen

Bettina en Ellen on the road

Actief sinds 10 Juli 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 7454

Voorgaande reizen:

11 Juli 2008 - 01 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: